Generelle oplysninger
Equidania Living
Cvr 39664011
Broparken 26 – 8850 Bjerringbro
Email: info@equidania.dk
Telefon: 61666015 eller 42481517

Bestilling
Bestilling foregår via webshoppen www.equidania.dk
Din ordre bekræftes automatisk. Ordrebekræftelse sendes til den mailadresse, du har angivet ved bestilling.

Betaling
Al handel sker mod kontant betaling/forudbetaling og kun via betalingskort eller mobilpay online.

Forsendelse
Vi sender kun til kunder i Danmark.
Alle varer sendes som pakkepost med Track-Trace nummer, så du kan følge forsendelsen online.
Alle varer i webshoppen afsendes indenfor 48 timer (på hverdage). Leveringstiden afhænger af den valgte forsendelsesform: 1-4 dage jf. link.
Prisen for forsendelse afhænger ligeledes af den valgte forsendelsesform og fremgår tydeligt, når du er klar til at bestille, og inden du betaler.

Hvis du fortryder
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives på mail: info@equidaniana.dk. Du skal i mailen tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 7 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, -eller at labels eller anden mærkning er fjernet fra varen, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Equidania Living
Broparken 26
8850 Bjerringbro

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Bemærk: Ifølge Forbrugeraftaleloven § 18 stk. 4 gælder den almindelige returret derimod ikke, når det handler om specialfremstillede ordrer.

Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Hvis du opdager en fejl ved din varer, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få fejlen afhjulpet. Hvis du klager inden for to måneder, fra du opdager fejlen, er det altid inden for rimelig tid.

Hvis varen er blevet skadet under transporten, opfordrer vi til, at du klager med det samme; tag gerne et billede straks med dit mobilkamera.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Equidania Living
Broparken 26
8850 Bjerringbro

Ved reklamation vedlægges kopi af ordrebekræftelse/faktura samt en beskrivelse af fejl og mangler.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig og dine personoplysninger vidergives ikke
Personoplysningerne registreres hos Equidania Living og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.equidania.dk er ejere og indehavere: Mette Klit og Birgitte Bjerregaard.

Som registreret hos Equidania Living har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@equidania.dk.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Equidania Living. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg: www.forbrug.dk.